Rebel Heart - Madonna

無意間聽到這首歌~好喜歡阿~

專輯這幾天要發了,忍不住翻譯一下歌詞!


Madonna - Rebel Heart 瑪丹娜 - 我心叛逆 

(英文歌詞: MetroLyrics / 中譯:Sandy6)


Rebel heart... 

我心叛逆...

Rebel heart...

我心叛逆...


I've lived my life like a masochist

我活得像個被虐狂
Hearing my father say,

聽到父親對我說
'Told you so, told you so!

'我早就警告過你了'
Why can't you be like the other girls?'

'你就不能像其他女孩一樣嗎?'
I said, 'Oh no, that's not me

我說 '喔不,那不是我
And I don't think that it'll ever be'

而我以後也不會變成那樣'


Thought I belong to a different tribe

我想我屬於另一個族群
Walking alone, never satisfied, satisfied

像個獨行俠 永遠不滿足
Trying to fit in but it wasn't me

試著想融入但那不是我
I said, 'Oh no, I want more

我說 '喔不,我想要的更多
That's not what I'm looking for'

那不是我在找尋的'


So I took the road less travelled by

於是我選擇了這條不尋常的道路
And I barely made it out alive

勉強殺出一條生路
Through the darkness somehow I survived

在幽暗之中我絕處逢生
Tough love, I knew it from the start

忠言逆耳 打從一開始我就明瞭 
Deep down in the depth

直到內心深處
Of my rebel heart

我的叛逆之心


I've spent some time as a narcissist

我花了些時間自我陶醉
Hearing the others say,

聽到別人說
'Look at you, look at you!

'瞧瞧你這德性
Trying to be so provocative'

是想要挑釁嗎'
I said, 'Oh yeah, that was me'

我說 '喔 是阿 這就是我'
All the things I did just to be seen.

我所做的一切都是為了受人矚目


Outgrown my past and I've shed my skin

超越過去 我耗盡心力
Letting it go and I'll start again, start again

放下一切 我將重新開始
Never look back, it's a waste of time

永不回頭 別浪費時間了
I said, 'Oh yeah, this is me

我說 '喔 是的 這就是我

And I'm right here where I wanna be'

這就是我想去的地方'

I said, 'Hell yeah, this is me

我說 '沒錯 這就是我
Right where I'm supposed to be'

這裡就是屬於我的地方'


So I took the road less travelled by

於是我選擇了這條不尋常的道路
And I barely made it out alive

勉強殺出一條生路
Through the darkness somehow I survived

在幽暗之中我絕處逢生
Tough love, I knew it from the start

忠言逆耳 打從一開始我就明瞭 

Deep down in my rebel heart

在我心深處那顆叛逆之心


So I took the road less travelled by

於是我選擇了這條不尋常的道路
And I barely made it out alive

勉強殺出一條生路
Through the darkness somehow I survived

在幽暗之中我絕處逢生
Tough love, I knew it from the start

忠言逆耳 打從一開始我就明瞭
Deep down in the depth

直到內心深處

Of my rebel heart

我的叛逆之心


Rebel heart...

叛逆之心
Of my rebel heart

我心叛逆

Rebel heart...

叛逆之心
Of my rebel heart

我心叛逆

Rebel heart...

叛逆之心
Of my rebel heart

我心叛逆


Rebel heart...

我心叛逆


评论(2)

© Sandy6 | Powered by LOFTER